środa, 7 grudnia 2011

Francusko-włoskie paluchy serowe

Od jakiegoś czasu chodziło za mną coś z ciasta francuskiego. Brak czasu nie pozwolił mi przygotować domowego ciasta więc posiłkuję się dziś kupnym.




Paluchy serowe

  • ciasto francuskie mrożone lub świeże (użyłam jedno opakowanie świeżego)
  • ser żółty (użyłam ementalera)
  • jajko
  • suszone pomidory
  • czosnek
  • oregano 
  • bazylia
  • papryka



Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. W tym czasie podzielić ciasto na pół (chyba, że robimy większą ilość paluchów wówczas użyć dwóch paczek ciasta). Ułożyć na blacie/stolnicy jeden płat ciasta, posmarować go roztrzepanym jajkiem, posypać startym serem oraz opruszyć przyprawami (przygotowałam z powyższych mieszankę w stylu włoskim), na tej warstwie ułożyć drugi płat ciasta i docisnąć, posmarować roztrzepanym jakiem, posypać startym serem, pokroić na paski ok 1,5- 2 cm szerokości, skręcać w spiralki i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia zachowując ok 3 cm odstępy. Piec do zrumienienia- zajęło mi to k 15 min.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz