piątek, 27 sierpnia 2010

Placuszki cukiniowe

Pyszne i zdrowe placuszki cukiniowe. Uwielbiam cukine, kabaczki itp W tym roku na działce zajadałyśmy się z córcią placuszkami z cukini. Przepis dziecinnie prosty i zapisuję go tylko ku pamięci ;-)

Placuszki cukiniowe

  • cukinia
  • mąka pszenna
  • jajko
  • sól
  • ewentualnie inne przyprawy (używam np: granulowany czosnek, bazylię...)


Cukinę ścieramy na tarce o grubych oczkach, jeśli jest młoda i ma miękką skórkę to nie obieramy. Następnie wbijamy jajko i dosypujemy tyle mąki, żeby cała masa była lekko płynna, przyprawiamy i smażymy na złoty kolor. Moja córcia uwielbia je z ketchupem.

Smacznego :)


1 komentarz:

  1. Ostatnio próbowałam zrobić takie placuszki, ale nieco (po swojemu zmodyfikowałam przepis) i to chyba był mój błąd, bo placuszki przywierały do patelni i bardzo mocno ciągnęły tłuszcz. Poza tym były w środku wodniste i rozwalały się.
    Jednak na działce mam tyle kabaczka, że napewno zrobię drugie podejście :) Tym bardziej nie eksperymentując - często to co najprostsze jest najlepsze :D
    Pozdrawiam i dziekuję za przypomnienie o placuszkach :)

    OdpowiedzUsuń