piątek, 14 października 2011

Makaron z tuńczykiem i mascarpone

Przepis od mojej znajomej. Podeszłam do niego z pewną niepewnością ale skusiłam się, ugotowałam, spróbowałam i polubiłam a teraz dzielę się i polecam :)

Makaron z tuńczykiem i serkiem mascarpone






  • makaron
  • 3 ząbki czosnku
  • opakowanie serka mascarpone
  • puszka tuńczyka (w oleju lub sauté)
  • otarta skórka z cytryny
  • kapary (opcjonalnie)
  • świeża bazylia
  • parmezan
  • oliwa z oliwek
  • świeży pieprz



Czosnek pokroić lub przecisnąć przez praskę i podsmażyć na oliwie. Dodać na patelnię tuńczyka (jeśli jest w oleju, to odsączyć), kapary (opcjonalnie) i 3/4 opakowania serka mascarpone. Dodałam jeszcze posiekaną natkę pietruszki. Można zmiksować.
Makaron ugotować aldente, odcedzić pozostawiając troszkę wody z gotowania. Makaron przełożyć na patelnię z sosem, dodać pozostałą część serka mascarpone i odrobinę wody z gotowania makaronu jeśli sos jest zbyt gęsty.
Talerz oprószyć świeżo zmielonym pieprzem (użyłam pieprzu z suszoną cytryną), wyłożyć makaron z sosem, posypać parmezanem, udekorować świeżą bazylią.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz