sobota, 29 października 2011

Cupcakes kakaowo-pomarańczowe

Przygotowałam maleńkie kakaowe babeczki- cupcakes- z kremem pomarańczowym. Użyłam samych papilotek bez umieszczania ich w formie, nie rozpłynęły się i ładnie wyrosły. Papilotki, których użyłam mają na dole średnicę 3 cm a są wysokości 2,5 cm.

Lubię połączenie kakao/czekolady z pomarańczą. Ponieważ maślany krem jest dość mocno słodki nie chciałam by całe cupcakes były przesadnie słodziuchne. Ciasto pomimo zawartości cukru jest przyjemnie kakaowe i idealnie współgra ze słodkim acz pomarańczowym kremem. Na wierzchu krem można opruszyć także kakaem a do ciasta dodać pokruszona gorzką czekoladę.

Trochę za dużo barwnika dosypałam do kremu ;)




Cupcakes kakaowo-pomarańczowe:

Składniki na babeczki (wyszło mi 20 szt):

  • 110 g miękkiego masła
  • 75 g cukru
  • 105 g mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 2 łyżki kakao

Składniki na masę pomarańczową:

  • 1/2 szklanki masła o temperaturze pokojowej
  • 2 szklanki cukru pudru, przesianego
  • 2 łyżki mleka
  • olejek pomarańczowy
  • pomarańczowy barwink spożywczy

Najpierw przygotować masę pomarańczową. Składniki zmiksować na gładką puszystą masę przez około 3-5 min. Schłodzić krem w lodówce przez godzinę w tym czasie przygotować babeczki.
Wszystkie składniki zmiksować do momentu uzyskania gładkiej masy. Powstałą masą napełnić foremki na muffinki do połowy wysokości. Piec w temperaturze 170 stopni C przez około 20 min., do tzw. suchego patyczka. Na wystudzone babeczki nakładać szprycą krem pomrańczowy.

Smacznego :)

1 komentarz: