poniedziałek, 17 października 2011

Błyskawiczne ciasto cynamonowo-śliwkowe

W sobotę zostałam obdarowana przez mamę śliwkami. Od razu przypomniał mi się przepis, który kiedyś sobie zanotowałam i nie miałam okazji go wykorzystać. Przepis genialnie prosty i podobno zawsze się udaje :) Ciasto przygotowuje się bardzo szybko i jest bardzo proste.



Ciasto cynamonowo-śliwkowe

  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/4 łyżeczkli soli 
  • 1,5-2 łyżeczki cynamonu 
  • 2/3 szklanki cukru 

  • 1/2 szklanki mleka 
  • 1/4 szkanki oleju/oliwy
  • 1 duże jajo 

  • śliwki


Włączyć piekarnik na 180 stopni C.
Osobno wymieszać składniki mokre i suche. Połączyć i wymieszać łyżką.
Formę do tarty posmarować cienko oliwą/olejem/masłem i wylać masę ciasta. Na wierzchu ułożyć połówki śliwek (stroną wewnętrzną do góry), posypać niewielką ilością cukru (ja preferuję cukier trzcinowy).
Piec w rozgrzanym piekarniku ok 30-35 min. 

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz