wtorek, 25 maja 2010

Rolada jabłkowa

Kolejny z przepisów mojej znajomej Ewy M. :) Przeze mnie jeszcze nie testowany, oczywiście jeśli tylko upiekę dam znać ;) A to składniki, sposób wykonania i kilka słów od Ewy o tej roladzie:

Rolada jabłkowa

  • 4 jajka
  • 1/2 szkl.cukru
  • 3/4 szkl.mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 średnich jabłek

Białka ubić z cukrem, dodać żółtka i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Jabłka zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Blachę wyłożyć pergaminem, rozłożyć starte jabłka,na to wylać przygotowane ciasto.

Piec ok.40min.w temp.170-180°C

Po upieczeniu ciasto wyłożyć na wilgotną ściereczkę, zdjąć pergamin i zwinąć w roladę.

Przepis pochodzi ze strony Wielkie Żarcie

Robiąc to ciasto - popełniłam błąd - ciasto wyłożyłam na papier do upieczenia i w ten sposób straciłam część jabłek - po prostu przykleiły się.

Ciasto najlepsze jest na drugi dzień pod warunkiem że nie "wyjdzie" wcześniej bo jest pyszne.

Smacznego :)

( fot. Ewa M.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz